Częściowo dzięki odpowiedniej dystrybucji, jak i promocji w internecie, nowa chińska animacja „Nezha” bije lokalne rekordy popularności. W weekend otwarcia zarobiła ponad 91,5 mln dolarów.
O czym jest „Nezha”?
Film jest adaptacją przepełnionej mitami powieści z dynastii Ming z XVI-wiecznej książki Xu Zhonglina „Investiture of the Gods”. Fikcyjna historia opowiada o początkach dynastii Zhou, która rozpoczęła się od epickiej walki. Pełno tutaj nawiązań do bogów, demonów, śmiertelników, duchów, jak i magii.
„Nezha” bije rekordy popularności
Film jest produkowany przez Chengdu Coco Cartoon i dystrybuowany przez Beijing Enlight Media. Jego reżyserem, jak i scenarzystą jest Jioazi. Przedpremierowy pokaz, który odbył się 25 lipca zarobił 8,8 mln dolarów. Łącznie, z pierwszym premierowym weekendem „Nezha” zgromadził dochód sięgający 103 mln dolarów. Oznacza to, że zaraz za produkcją „Król Lew”, jest to drugi najbardziej dochodowy film na świecie.
Film został wyemitowany na rekordowej liczbie ekranów IMAX, czyli 618, najwięcej jak na animację, a także zdobył największe w lipcu otwarcie IMAX w kraju z 7,7 miliona dolarów. „Nezha” jest pierwszym chińskim filmem animowanym 3D stworzonym dla IMAX.
Jeżeli chodzi o oceny, na jednej z platform Maoyan, film otrzymał 9,7 na 10 punktów, a na innym forum dyskusyjnym 8,8 na 10.